20.12.09

Enjin F-5E TUDM


Enjin F-5E TUDM
Di Pekan sekarang ini dah 3 hari hujan ,sekejap-sekejap jer berhenti selebihnya hujan.
Nak noreh..?orang gila jer menoreh musim hujan ni.
Hari ini pagi lagi dah keluar nak pergi Kuantan tunggu taxi tepi jalan ...hujan juga...
Dalam taxi 3 orang masuk saya jadi 4.Tajuk sembang bab enjin jet hilang..Kata drebar dari Muazam lagi sembang isu ini sampai sini (pelak).Saya kata ."kita sambung lagi...."
Seorang penumpang mencelah.."saya pernah jadi jaga dipelabuhan kelang ...saya tak nampak cara nama nak bawa enjin sebesar itu untuk bawa keluar..."
Drebar jawab."mungkin bawa ikut kapal terbang kut.."
Seorang lagi jawab.."kapal terbang apa nak bawa dia besar...kalau boleh pun mesti ada surat atau dukumen ?...
Panjang lagi ceritanya....sampai batu 3 saya mencelah..."apa kata kalau lalu pelabuhan pakai protokol ?..maksud saya masuk pelabuhan mengunakan pengiring tentera..siapa nak tahan mereka ?..
Semua senyap..mungkin dalam hati mereka ada logiknya...ialah ini hanya pemikiran orang kampung...disebaliknya kita tidak tahu....
Hakikatnya PM kita dah kena tampar oleh sizaid ..

Tiada ulasan:

RAKAN BLOGGER