24.6.10

ORANG KAMPONG MERAJUK DALAM POLITIK

Orang Umno kampong kalau merajuk dalam politik atau merajuk sesama dia peratusnya ramai yang akan buat cawangan baru ..dia merajuk peratusnya kerana tak dapat duit ..duit asyik dapat ke ketua cawangan jer.... cara terbaik bagi dia buka cawangan baru ...minta peruntukkan maka wang dapatlah melalui dia.....jadi satu kampong ada dua atau tiga cawangan umno..walau pun sesama cawangan tak sebulu...waktu pilihanraya undi tetap ke umno................

Orang PR kampong atau bandar kalau merajuk peratusnya akan masuk umno........kalau marah sesama kawan dalam PR pun akan masuk umno ...kalau dalam pas kampong ...marah seorang ajk pas pun dia akan marah semua....waktu pilihanraya undi ke umno atau tak pergi mengundi....

Ini tak semua ....tetapi peratusnya tinggi......

Ini penyakit dalam PR ..
Bagaimana nak mengatasi....?....




1 ulasan:

lompinlai berkata...

Penyakit lompat parti olih orang PR memang tak dapat dijangkakan. Air tenang jangan sangka tak dak buaya... Ular sawa pun ada.

Kalau ada masalah dan tak sebulu dengan rakan, mulalah cari jalan keluar parti.Kebanyakan masuk UMNO lah. Lepas tu kena peram dalam peti ais sampai beku.

Orang PR macam ni tak dak prinsip, penting diri sendiri dan nak cepat senang serta mudah gelap mata dengan tawaran yang belum tentu.


Kesudahannya yang dikejar tak dapat, yang dikendung keciciran.

RAKAN BLOGGER