10.5.09

LEMBU FELDA

Ari ni aku nak cakap bodoh sikit  gan orang bodoh ...sebab orang bodoh jer yang boleh cakap dengan orang bodoh ...
Macam kes hantu la....Hanya hantu jer boleh cakap dengan hantu........
Ni kes orang-orang felda peneroka la...senang cerita ....Ngapa banyak  yang bodoh sangat tapi saya rasa dia ada akal tapi bubuh kat mana saya tak tau........
Sikit-sikit cakap  pasal tak kenang budi .....dulu kat kampong  susah  masuk Felda senang...
Felda tuhan awak ke......yang boleh menentui segala senang susah...
Felda tu terlalu kecil disisi dunia ....Jepun ,cina  tak ada felda boleh senang pun .........
Saya sangat pasti kalau Felda tak ada di diMalaysia pun pasti rakyat senang  tapi dengan kaedah yang Allah tentukan.
Tak usah bangga la...dengan Felda....
Felda cucuk peneroka macam lembu memang terpaksa kata felda baik sebab kalau lawan... sakit hidung ...mahu tak mau kena kata baik juga la...
Cakap  ugama pandai tapi tak kemana pun  mengaum kat kandang jer....sembangyang kat saff depan ,pakai jubah meleret...lepas sembahyang sembang pahala tu ...pahala ni...ajak menegakkan agama Allah tak mahu.... alasan..kerajaan dah menegakkan agama Allah....
Ngaji kut mana dia ni......
Cuba kita baca cerita kisah nabi Musa A.S....Apa yang dia tak senang lagi duduk dengan Firaun..?..Tapi demi Agama Allah ....Dia tetap dengan pendiriannya .......
Kalau kita tak nak ikut sejarah nabi nak ikut apa lagi ....?
Aku merapu ari ni.....


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagus..........hentam lagi...

RAKAN BLOGGER