2.5.09

JANGAN BIARKAN SAMSENG MENGANAS

Copy dari  ape-ape je...la
Sekali lagi dunia ke Polisian kita di uji, kali ini ketelusan kerajaan terhadap apa yang berlaku diera Najib Razak, apa yang berlaku ini tidak munkin boleh di biarkan, jika orang tersebut benar-benar cintakan negara.

Apa yang saya maksudkan disini ialah berita berkenaan Cubaan Bunuh PA ADUN Kuala Kurau yang ada pihak mengandaikan ada kait mengait dengan apa yang berlaku pada 25 Februari 2009 sebagai motif seranganmanakala ada juga pihak tertentu yang mengaitkannya dengan peristiwa 7 mei yang bakal berlaku di DUN Perak.

Walau apa pun andaiannya, yang pasti perkara seperti ini tidak boleh dibiarkan. Kita tidak mahu Malaysia menjadi seperti Pakistan, akibat rasa tidak puas hati terhadap sesuatu pihak, maka ada pihak-pihak tertentu yang sanggup meletupkan diri, demi menghapuskan musuh mereka.

Pihak Polis perlu benar-benar berkecuali, manakala di pihak atasan pula janganlah campur tangan dengan meminta pihak Polis menutup kes dengan hasrat untuk melindungi pihak-pihak tertentu.

Andainya pihak Polis boleh melakukan tindakkan mengikut lunas undang-undang yang betul, adalah diyakini polimik ini akan berakhir dengan baik dan memuaskan semua pihak dan yang paling penting, siapa juga yang melakukan kesalahan perlu dihukum.

Berita terkini, seperti biasa pihak Polis mula mahu menutup segala apa yang berlaku dengan mengeluarkan kenyataaan bahawa mereka menafikan ADUN Kuala Kurau diserang
walaupun dari awal para blogger melapurkan bahawa yang di serang adalah pembantu ADUN Kuala Kurau.

Walau apa pun diharap pihak Polis dapat bertindak dengan seadil-adilnya dan mendakwa semua yang terbabit.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

:) birde dilinizi bilsem


http://csturka.blogcu.com

RAKAN BLOGGER