1.5.09

Umno buang tabiat

Dalam banyak -banyak artikal perisik rakyat yang aku sangat tertarik 

Terkini dari Perak - Akhbar terlaris Sinar Harian dan juga beberapa akhbar-akhbar lain terutamanya yang berbahasa Cina tidak dibenarkan membuat liputan Sidang DUN Perak yang dijadualkan berlangsung pada 7hb. Mei, 2009 ini di Pejabat SUK Perak.

Arahan ini dipercayai datang dari samseng-samseng Kampung Dusun yang berselindung disebalik "orang atas" (ajaran sesat mungkin) dan mendiami negeri Perak tetapi hanya berhajat untuk membuat onar di Negeri Perak.

Aku cukup setuju kalau semua media dihalang dari buat liputan pada Sidang DUN Perak yang bakal berlangsung ini. kalau boleh, aku mintak jugak supaya Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (ni orang UMNO tak panggil gila kuasa atau salah guna kuasa sebab meng"UNTUNG"kan UMNO beruk) keluarkan juga pekeliling atau arahan mengatakan bahawa semua ADUN-ADUN Pakatan Rakyat juga TIDAK BOLEH menghadiri Sidang DUN dengan tak payah bagi apa-apa alasan.

Kalau boleh jugak, aku mintak Setiausaha Kerajaan Negeri buatlah apa-apa yang patut supaya semua ADUN-ADUN Pakatan Rakyat tak boleh langsung menghadiri Sidang DUN.

Lagi banyak arahan gila babi, lagi bagus, tak payah pikir arahan tu lojik ke tak lojik. tak payah nak pikir apa kata rakyat. yang penting, bangsat-bangsat UMNO mesti menang dalam game ini walau dengan apa cara sekalipun..!

Lagi banyak UMNO buat gila, lagi aku suka.

Penggal ni UMNO boleh buat apa saja yang korang suka, asal terniat je, laksanakan terus sesegera mungkin. jangan bertangguh-tangguh..!

Aku tak kisah. sebab aku tau...

PRU-13 nanti MAJORITI Rakyat Malaysia tak kan beri peluang langsung kepada UMNO..!

Ingat kata-kata aku hari ni..! adat kalau dah nak mampus, memang banyak sangat "buang tebiat"nya... biarkan... tunaikan saje "HAJAT-HAJAT TERAKHIR" UMNO/BN sebelum terbenam dalam Sejarah..! 
aku tak mau tengok nanti ada yang mati celik..!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Teman setuju benor lah degan Penoreh Getah ni. PRU 13 kita bagi PR 2/3 majoriti kat Perak ni.Sekarang ni kita kumpui je duit getah yang RM2.20 sekilo tu.Jgn peduli pasai politik Umno tu. Tak lama tu 3 tahun je weh. Salam semua

RAKAN BLOGGER