31.1.09

SPRM SPRM SPRM SPRM

Kekadang orang kampong macam saya tak tau apa itu SPRM....
Hari-hari keluar suratkabar.....laaaaa.....Rupanya...SURUHANJAYA PENCEGAHAN RASUAH MALAYSIA....
BPR dah adakan ?...........
Ah...Saya hanya tau ...BPR.....BPR....BPR.....
BPR tak tau kerja ke ?........Sehingga timbulnya SPRM.......Payah jugak nak memikir.....
BPR lembik kut ................
SPRM kasar kut ...............tu yang balun orang ......
bagus gak ......orang UMNO ni balun jer...aku setuju.....
Kerajaan dah setuju buat SPRM...... yang banyak kat perlimen orang BN .....
Tup-tup buat demontrasi plak......
Yang buat demontrasi tu...........semuanya kaki rasuah....cayalah..........
Tu yang tak setuju........nanti payah plak.... nak ambik rasuah atau bagi rasuah....
Pelik rasanya nak buat benda yang baik tak setuju plak........konon ada kekasaran.....elah....
awak tu...buat rasuah buat per.....kalau tak buat pun...berkawan dengan orang yang buat rasuah buat per?........
Carilah kawan yang baik....gi masjid kerana Allah mesti jumpa kawan yang baik ....
SEMUA MEDIA TV,AKBAR ,BLOG DAN ORANG UMNO sendiri mengatakan dalam umno ada rasuah mengapa duduk dalam umno....keluar jer.....masuk PAS....InsaAllah selamat .....

ader cerita sikit kat kampong aku,

Satu pasangan...
Silaki dia kena tangkap dan masuk penjara 1 tahun kerana kesalahan mencuri skerap getah.
Sibini pun terpaksalah kerja kilang nak cari sara hidup....bini dia lawa gak ramai orang gila kat dia....sibini pun sangkut kat sesaorang ada kereta ........ari-ari ambik dan hantar.........dia main-main dalam kereta kita tak tau..sebab kita tak nampak.....
Budak-budak kat kampung pun nak cuba-cuba ...bukan sorang tapi ramai........malangnya tak dapat.....
Cerita bab sibini akhirnya dihidu oleh laki dia kat penjara....( entah siapa yang bagitau...)
Apabila keluar penjara silaki tanya kat sibini .......bla.....bla.....bla....Sibini tak jawab sehingga apabila nak tidur baru sibini cerita (didalam kelambu).
"Aku masih setia pada abang....ramai orang kampong kacau tapi saya tak layan....tak caya tanyalah...sipulan anak pak tam tu....tanyalah ...sipulan ...anak sebelah rumah tu....dia tu hari-hari kacau ...saya tak layan pun...."
Terfikir silaki dia ...."setia sunguh bini aku ".

( cerita benar sehinga sekarang silaki dia tak bertegur sapa dengan budak kampong yang kacau bini dia.)

Tiada ulasan:

RAKAN BLOGGER