13.1.09

DEMOKRASI BN



Umno tak per ...takyah tangkap
Friday, 09 January 2009


Majlis Belia Malaysia (MBM) menyokong penuh di atas usaha untuk menggerakkan seluruh warga belia untuk membenci apa jua bentuk keganasan dan menyemai rasa cinta kepada kedamaian. MBM juga yakin dengan penganjuran Persidangan Antarabangsa Mengenai Belia dan Keganasan pada 25 hingga 28 Februari ini akan menjadi titik permulaan untuk menyedarkan seluruh belia di dunia betapa pentingnya keamanan. MBM juga amat mengalu-alukan kenyataan Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang mebayangkan akan mengawalkan tarikh penganjuran persidangan tersebut.

MBM yang juga sebuah pertubuhan NGO yang mewakili keseluruhan suara belia Malaysia yang mempunyai keahlian dari belia .............sambung.........





Tangkap...Tangkap ....ini PR punya ..............

"Satu, dua ,tiga tangkap!!!" begitulah suara polis bertag nama SYDNEY.Arahannya macam budak-budak main Police and Chief.Saya tak pernah tengok perangai polis yang begitu agresif.Bila nampak muka Arutchelvan ,YB Dr Nasir dan YB Charles, polis lain terus menyerbu.
Saya hairan, kenapa mereka begitu cepat marah sedangkan sebelum ini, setiap kali GMI mengadakan Vigil anti-ISA, kami diberi 15 minit untuk menjalankan aktiviti itu.
Pada malam itu, Vigil telah dilakukan serentak di empat tempat diseluruh Malaysia iaitu di Penang, Ipoh dan Johor Bharu.Kami dimaklumkan, perhimpunan ditempat lain telah berjalan dengan tenang dan berlangsung berjam-jam lamanya.Vigil di selang seli dengan dengan ucapan-ucapan wakil gabungan NGO.
Persoalannya, kenapa Polis mengganggu Vigil di K.L begitu dahsyat sekali?Adakah kerana Vigil di K.L di ketuai oleh JERIT dan PSM yang telah di senaraihitamkan oleh polis, maka sebarang aktiviti yang ............bersambung..........
Ini negara demokrasi ker............Pui...........

Tiada ulasan:

RAKAN BLOGGER